Af Georg Strong

Ledøje-Smørum Historisk Forening holdt sin årlige generalforsamling lørdag den 4. marts 2023.

Her er en lille collage i tekst, lyd, og billede fra generalforsamlingen

Formanden Finn Sølvbjerg Hansen indledte generalforsamlingen med at byde velkommen.

Du kan høre hans ord ved at klikke på trekanten herunder:

Formanden Finn Sølvbjerg Hansens indledning

Derefter valgtes Normann Frederiksen til dirigent.
Han konstaterede, at generalforsamlingen var indkaldt efter vedtægterne og der med beslutningsdygtig.
Han styrede generalforsamlingen i god ro og orden.

Formanden holdt bestyrelsens beretning. Du kan høre den ved at klikke på trekanten herunder:

Formanden Finn Sølvbjerg Hansen aflægger bestyrelsens beretning

Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen.

Kassereren Niels Henrik Rank gennemgik regnskabet for den forløbne periode. Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.
Kassereren oplyste, at han vil fratræde som kasserer om 1 år. Så hvis nogen blandt medlemmerne vil påtage sig den opgave, så bedes de give bestyrelsen besked. Niels Henrik er parat til at sætte en efterfølger ind i opgave inden næste generalforsamling.

Kassereren Niels Henrik Rank aflægger regnskab

Under indkomne forslag foreslog bestyrelsen ændringer til vedtægter. Forslaget var på forhånd udsendt til medlemmerne i Smånyt januar 2023.

Georg Strong fra arbejdsgruppen, som har udarbejdet forslaget til bestyrelsen, gennemgik/begrundede de enkelte ændringer til vedtægterne.
Efter en kort debat på generalforsamlingen, blev forslaget i sin helhed godkendt af generalforsamlingen.

Kassereren fremlagde derefter et budget for den kommende periode, som generalforsamlingen tog til efterretning. Budgettet indeholdt ingen kontingentforhøjelse, så det er fortsat 225 kr. for enkelt medlem og 325 kr. for ægtepar.

Generalforsamlingen valgte følgende til bestyrelsen m.m.:
Bestyrelsen: Line Ludvigsen (genvalg), Annemarie Teuber (genvalg), Knud Larsen (genvalg) og Carsten Skovbro (ny).

Suppleanter til bestyrelsen: Hannah Rank (genvalg), Ingrid Bay (genvalg), Bent Thygesen (fra medlem til suppleant) og Annelise Mark Pejtersen (ny)

Revisorer: Ebbe Engmark (genvalg) og Birgit Kragh Larsen (genvalg)

Revisorsuppleant: Norman Frederiksen (genvalg)

Næstformand Line Ludvigsen fortalte om kommende aktiviteter.

Næstformand Line Ludvigsen fortæller om kommende aktiviteter

Blandt andet om mindre ændringer i programmet for sommerturen, og en efterlysning af hjælpere til Svenskeslaget (tilmeldingsseddel gik rundt).
Line fik fortalt om Visionsgruppens arbejde, hvor der nu er lavet oversigter over arbejdsopgaver i foreningen. Ekstra hænder til det fortsatte arbejde ville være dejligt. Powerpoint præsentationen til dette ligger på hjemmesiden, men du kan se det direkte ved at klikke på Visionsgruppens præsentation.

Under eventuelt fortalte Sten Asger lidt om Kroppedal Museums aktiviteter.

Derefter kunne dirigenten afslutte en vellykket generalforsamling med flot fremmøde.

Se PowerPoint præsentationen fra generalforsamlingen herunder:

Efter en lille pause efter generalforsamlingen fortalte Panter Rejser om den kommende rejse til Rügen i august 2023.

Flere billeder fra generalforsamlingen:

Opdateret 02-03-2024